{"status":"ok","elements":"
In deze bijzondere tijden speelt corona een grote rol in het leven van alle mensen. Mensen werken veel vanuit huis, gaan minder naar buiten en zijn meer online. Het is dus zaak dat je jouw website daar op aanpast. Dus daarom de vraag, is jouw website corona-proof? Onderstaand een checklist met items die je zou […]<\/p>\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n<\/div>
Op bijna iedere website staan icoontjes. In deze blog geven we antwoord op een aantal vragen over icoontjes. Waarom zijn ze zo handig? We geven aan waar je icoontjes voor kunt gebruiken. Wat de voordelen van icoontjes op een website zijn en we laten een aantal voorbeelden zien. Waarom zijn icoontjes handig? Je kunt met […]<\/p>\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n<\/div>
In deze blog leggen we uit waarom het van belang is om een zo hoog mogelijke positie in de zoekresultaten van de zoekmachine Google te krijgen. We leggen uit wat afkortingen als SERP en CTR betekenen en wat ze met de positie in Google te maken hebben. De feiten 98% van de internetgebruikers gebruikt een […]<\/p>\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n<\/div>
Een aanzienlijk deel van de Nederlandse bevolking is in meer- of mindere mate kleurenblind. Zij hebben moeite met het onderscheiden van kleuren op een website. Daardoor kunnen ze de website veel moeilijker bedienen. Ook doen ze er langer over om de gewenste informatie te vinden. Soms kunnen ze informatie zelfs helemaal niet vinden. Hou jij […]<\/p>\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n<\/div>
Met de komst van Gutenberg in WordPress was de editor ineens veranderd in een blokkendoos. Met Gutenberg kunnen er eenvoudig kolommen toegevoegd worden. Alles is responsive, dus de gebruiker hoeft zich daar geen zorgen over te maken. Ook andere blokken werden toegevoegd, zoals simpele blokken voor afbeeldingen en teksten en meer geavanceerde blokken voor opmaak […]<\/p>\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n<\/div>
Foto’s van mensen kunnen effectief gebruikt worden op je website. Soms geven ze net die extra lading, die je nodig hebt om het beoogde doel te bereiken. Ze zijn daarom hartstikke handig om iets te benadrukken, om een bepaald gevoel uit te stralen, om een resultaat te laten zien. In deze blog een aantal opties […]<\/p>\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n<\/div>
Je wilt het liefst dat bezoekers van jouw webshop iets kopen. Als ze al een artikel in het winkelmandje gedaan hebben, dan wil je dat ze nog meer kopen. Daar gaat deze blog over. Er zijn een aantal trucjes waarmee je de kans op een extra aankoop vergroot. Onderstaand een aantal mogelijkheden die apart of […]<\/p>\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n<\/div>
Aan de onderkant (footer) van een website wordt vaak minder aandacht besteedt. Het is een ondergewaardeerd gedeelte, die vaak vergeten wordt. En dat terwijl het juist zo veel mogelijkheden biedt. Hoe maak je de footer van jouw website aantrekkelijk en hoe haal je er het maximale uit. Wat zijn de kansen en wat zijn de […]<\/p>\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n<\/div>
Op websites kun je veel dingen goed fout doen. Voorkom de foute dingen, zodat je de bezoeker een optimale ervaring krijgt en je duidelijk laat zien wat jouw website te bieden heeft. Deze dingen moet je vermijden: Beloof geen dingen die je niet waar kunt maken Een bezoeker vertrouwt er op dat de informatie die […]<\/p>\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n<\/div>
We presenteren FOMO. Het nieuwe middel voor jouw website! Het toevoegen van FOMO is niet moeilijk, kan ieder moment van de dag en geeft zichtbare resultaten. Veel websites gingen je al voor. Wetenschappers zijn het er over eens. FOMO be\u00efnvloed significant de resultaten. Maar wacht, er is meer. Als je nu FOMO gaat gebruiken wordt […]<\/p>\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n<\/div>
Mensen die op jouw website komen hebben op jouw link in de zoekresultaten geklikt. Ze verwachten bepaalde informatie op jouw website te zien of te lezen. Aan jou de taak om je bezoekers snel bij de juiste informatie te brengen. Maar hoe kan je dat nu het beste doen? Hoe zorg je er voor dat […]<\/p>\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n<\/div>
Een logo is onmisbaar op een website. Bezoekers herkennen je bedrijf er aan. Maar waar plaats je het logo op je website? Welke nieuwe eisen worden er aan een logo gesteld? Waar moet je op letten bij een logo. En wat moet je absoluut niet doen? Lees deze blog en je weet het allemaal. Nieuwe […]<\/p>\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n<\/div>
WordPress op zich is fijn om te gebruiken. Met de basis kan je al een heel behoorlijke website maken. Ook als je niet bekend bent met html en coderen. WordPress plugins geven net dat beetje extra. Ze voegen een stukje functionaliteit aan de website toe. Ze zijn handig en onmisbaar. Ze zijn mede de reden […]<\/p>\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n<\/div>
Als je binnenkort op een beurs staat met je bedrijf zijn er een aantal dingen waar je met je website op moet letten. Zowel voor, tijdens als na de beurs is het goed als je jouw website aanpast en zo inspeelt op de behoeften van de potenti\u00eble klanten. Hier krijg je een overzicht van de […]<\/p>\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n<\/div>
Het bouncepercentage (bounce-rate) staat voor het percentage bezoekers op jouw website, dat maar 1 pagina van de website bekijkt en daarna gelijk weer wegklikt. Het bouncepercentage wordt ook wel weigeringspercentage genoemd. Wat zegt de bounce-rate nu? Is een hoge bounce-rate altijd slecht? En wat kan je doen om een hoge bounce-rate lager te krijgen. Onderstaand […]<\/p>\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n<\/div>
Wederkerigheid is een psychologisch fenomeen. Het komt neer op een heel simpel gegeven. Doe jij iets voor mij, dan voel ik mij verplicht om iets terug te geven. Geef je een rondje in de kroeg, dan is het hoogstwaarschijnlijk dat je ook meerdere drankjes terug krijgt. In het echte leven werkt dat zo, maar kan […]<\/p>\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n<\/div>
We willen allemaal dat onze website hoog in de zoekresultaten komt. De tijd dat we een pagina hoog konden laten scoren, door een paar keer het keyword op een pagina neer zetten en de titel van de pagina de juiste naam te geven is voorbij. Nu moet het hele plaatje compleet zijn. De algoritmes van […]<\/p>\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n<\/div>
Net als een kerstboom kan je ook je website voor Kerst optuigen. Wat zijn de mogelijkheden? Hoe cre\u00eber je een warme sfeer en nog belangrijker, hoe kan je munt slaan uit deze periode? Kerst biedt online kansen. Niets doen is geen optie. Lees het onderstaande artikel en doe inspiratie op. Wat kan je dan aan […]<\/p>\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n<\/div>
Op iedere website staan een heleboel linkjes. Linkjes brengen je verder en dieper op een website. Wat kan je nu allemaal doen met een linkje. Hoe moet een link er uit zien. Hoe moet hij opgebouwd worden en welke soorten links zijn er? Laat zien dat het een link is Als je een linkje in […]<\/p>\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n<\/div>
Het gebruik van Social Media is niet meer weg te denken in de hedendaagse maatschappij. Ook in Nederland maken we veelvuldig gebruik van de diverse sociale platvormen. Onderstaand een aantal feiten over het gebruik van Social Media in Nederland. Verdeling geslacht Mannen Vrouwen 56% Linkedin 44% 43% Facebook 57% 47% Twitter 53% 35% Instagram 65% […]<\/p>\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n<\/div>
Het voorspellen van gedrag van bezoekers op jouw website wordt “predictive online marketing” genoemd. Door de waarschijnlijkheid van een bepaalde actie kan je met je website beter inspelen op de bezoeker. En zo de kans te vergroten om van een bezoeker een echte klant te maken. Of een bestaande klant nogmaals te laten bestellen. Maar […]<\/p>\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n<\/div>
Een veelgemaakte fout is dat ondernemers denken dat als de nieuwe website klaar is, er niets meer hoeft te gebeuren. Als de nieuwe website klaar is, is het niet klaar. Eigenlijk begint het werk dan pas! Je wilt bezoekers naar je website trekken. Je wilt de website steeds beter maken. Steeds aantrekkelijk. Dat hij steeds […]<\/p>\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n<\/div>
We willen allemaal een website die goed bezocht word. Het is belangrijk dat de klant vindt wat hij zoekt. Waarvoor hij naar jouw website komt. Alle elementen van en op de website tezamen geven de bezoeker een bepaalde indruk. Om die indruk positief te laten zijn kan je een aantal dingen beter vermijden op jouw […]<\/p>\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n<\/div>
WordPress plugins zijn een aanvulling op de standaard installatie van WordPress. Ze voegen kleine stukjes functionaliteit toe, die het leven van iedere WordPress-site eigenaar een stukje makkelijker maken. Onderstaand een aantal waardevolle WordPress plugins, die je goed kunt gebruiken op menig website. Redirection Met deze plugin kan je pagina’s of berichten doorlinken. Als je een […]<\/p>\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n<\/div>
Typografie op websites en in nieuwsbrieven is hot. Een mooie strakke dunne letter of juist een robuuste krachtige letter kan het verschil maken tussen een boodschap die niet of juist wel aanspreekt. Het is daarom van belang om het juiste lettertype te kiezen. Maar kan je zo maar ieder lettertype gebruiken? Wat zijn Web Safe […]<\/p>\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n<\/div>
Er is veel onduidelijkheid over disclaimers op een website. Zijn ze verplicht en wat moet er in staan? Wat is de waarde van een disclaimer? Zijn er alternatieven voor een disclaimer? Onderstaand proberen we wat licht in de duisternis te brengen. Wat is een disclaimer? Het begrip disclaimer stamt af van het Engelse \u2018to disclaim\u2019, […]<\/p>\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n<\/div>
Er worden steeds meer eisen aan een website gesteld. De zoekmachine-optimalisatie is belangrijk.\u00a0 Ook de laadsnelheid van een website is een relevant onderwerp. Google hecht steeds meer waarde aan een korte laadtijd. Websites met een lange laadtijd worden lager in de zoekresultaten getoond. Ook bezoekers van een website hebben steeds minder geduld. Wordt jouw website […]<\/p>\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n<\/div>